Forum Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP

Przejdź do zawartości

sportowy tłumik do po-5

sportowy tłumik do po-5

Postprzez sslawek77 poniedziałek, 12 mar 2012, 07:15

czy posiada ktoś ten "sportowy" tłumik u siebie ??

http://allegro.pl/motopompa-po5-tlumik- ... 56947.html
sslawek77
 
Posty: 390
Dołączył(a): poniedziałek, 17 maja 2010, 20:06
Lokalizacja: z OSP

Re: sportowy tłumik do po-5

Postprzez miro61 wtorek, 13 mar 2012, 11:04

Witam -tuning tłumika sportowego polega na wycięciu jego środka, przez co spaliny wydostają się bez oporu, co ma wpływ na zwiększenie mocy śilnika. Wadą tego jest głośniejsza praca silnika.
miro61
 
Posty: 35
Dołączył(a): środa, 8 lut 2012, 19:55

Re: sportowy tłumik do po-5

Postprzez Artur wtorek, 13 mar 2012, 13:17

No to muszę chyba coś napisać na ten temat, tak mnie kiedyś podkusiło i zrobiłem tak jak napisał kolega "miro61 " efekt taki był że głośna jak diabli, ogniem dawało z tłumika a siły wcale więcej nie było. Wróciliśmy do wersji oryginalnej czyli wspawałem z powrotem to co z niego wyrzuciłem i nie ma co udoskonalać fabryki na temat tłumika tak mi się wydaje.
Komendant Gminny, Sekretarz Zarządu Powiatowego ZOSP RP
Zapraszam na: http://www.stary-brus.osp.org.pl/ i http://osp-starybrus.blog.onet.pl/
Avatar użytkownika
Artur
 
Posty: 676
Dołączył(a): sobota, 11 lis 2006, 08:00
Lokalizacja: Stary Brus

Re: sportowy tłumik do po-5

Postprzez sslawek77 wtorek, 13 mar 2012, 14:42

wydech w 2T ma znaczenie i pusty to nienajlepsza rzecz, a my taki mamy bo juz jest stary i dla tego chce kupic nowy, który ma "bebechy", a sie zastanawiam czy ten co jest wystawiony to tylko taki chwyt marketingowy, bo pompy na hamownie sie nie da zabrac :mrgreen: , czy rzeczywiscie jest dopracowywany pod obciążeniem i ustawiony na lepsze parametry niz oryginalny który jest 100 zł tanszy.
sslawek77
 
Posty: 390
Dołączył(a): poniedziałek, 17 maja 2010, 20:06
Lokalizacja: z OSP

Re: sportowy tłumik do po-5

Postprzez marcink46 wtorek, 13 mar 2012, 21:14

Cóż, sprzedający to "fachman" od pomp, więc tłumik zapewne przetestowany więc raczej nie pogorszy osiągów....4KM? ...już po samej budowie kolanek widać iż nie poprawia przepłukiwania cylindrów tak jak należy.....ja bym nie brał! Czemu nie 14 KM? ...przy tej pojemności, podniesionym stopniu sprężania i dostrojonym wydechu jest to całkiem możliwe 8) Jedyne ograniczenia to duży skok tłoka i "słabe" czasy rozrządu, ale te za to łatwo zmieniać :idea:
marcink46
 
Posty: 44
Dołączył(a): czwartek, 16 lip 2009, 15:36
Lokalizacja: Lubelskie

Re: sportowy tłumik do po-5

Postprzez jerzy988 środa, 16 sty 2013, 00:16

a gdzie ty masz rozrzad w po 5
jerzy988
 
Posty: 295
Dołączył(a): niedziela, 6 sty 2013, 21:57

Re: sportowy tłumik do po-5

Postprzez marcink46 środa, 16 sty 2013, 16:53

jerzy988 napisał(a):a gdzie ty masz rozrzad w po 5


Ano jest, nawet w starej WSK i nówka chińskim skuterze 2T też jest, choć żaden traktorzysta pewnie nigdy o nim nie słyszał. Zamiast robić wielkie oczy ...wpisz w google np: " symetryczny rozrząd tłokowy" ...albo policz sobie:)
Obrazek
marcink46
 
Posty: 44
Dołączył(a): czwartek, 16 lip 2009, 15:36
Lokalizacja: Lubelskie

Re: sportowy tłumik do po-5

Postprzez jerzy988 środa, 16 sty 2013, 21:23

to twoim zdaniem jest rozrząd ? to sa cykle pracy tłoka ssanie ,spręzanie praca ,wydech, dwusów ma połaczone 2 cykle razem, w żadnej mechanice nie nazywa sie to rozrządem chociaż zgodze sie z toba że może to być rozrzad .mnie uczono że rozrząd to zepół kół zębatych lub pasek napedzający wałek rozrządu który zamyka lub otwiera zawory
jerzy988
 
Posty: 295
Dołączył(a): niedziela, 6 sty 2013, 21:57

Re: sportowy tłumik do po-5

Postprzez marcink46 czwartek, 17 sty 2013, 10:03

[/quote]
jerzy988 napisał(a):to sa cykle pracy tłoka ssanie ,spręzanie praca ,wydech, dwusów ma połaczone 2 cykle razem


No i o to chodzi, jak słusznie zauważyłeś silnik 2T ma tylko dwa cykle (suwy) i wykonuje je w czasie jednego obrotu wału wokół własnej osi ...czyli wykonuje obrót o 360 stopnie. Dlatego nazywa się to rozrządem tłokowym bo za czas otwarcia poszczególnych okien a zatem i sterowania napływem mieszanki odpowiadają ruchy tłoka w cylindrze. Głownie chodzi o czas na jaki pozostaje otwarte dane okno, mierzony między czasem jego otwarcia i zamknięcia. W S15, Syrence i wielu innych dwusuwach mamy tradycyjny rozrząd symetryczny, niestety jego czasy w naszych PO-5 są dość słabe i niejednakowe, np. przykładowo mierzony przeze mnie blok miał różnice dochodzące do 10 stopni względem dwóch takich samych okien w każdej tulei. Oczywiście wszystko można wyliczyć, poprawić lub zmienić charakterystykę silnika lecz nie jest to zabawa dla amatorów. Przykładowo: silnik mojego motocykla ma rozrząd na wydechu ponad 180 st, jeśli taki czas miał by silnik S15 to jego wał korbowy rozpadłby się na kawałki niszcząc cały silnik.

jerzy988 napisał(a):mnie uczono że rozrząd to zepół kół zębatych lub pasek napedzający wałek rozrządu który zamyka lub otwiera zawory


Tak działa rozrząd w silniku czterosuwowym.
marcink46
 
Posty: 44
Dołączył(a): czwartek, 16 lip 2009, 15:36
Lokalizacja: Lubelskie

Re: sportowy tłumik do po-5

Postprzez strażak39 czwartek, 28 sie 2014, 16:57

Podłącze się do tego tematu o tłumiku mimo tego że już dawno nikt nie pisał tu taj nic a nie ma sensu zakładać podobnego. Otóż tak się składa że właśnie rozleciał nam się oryginalny tłumi przy naszej P05 i nie ma sensu już go sklejać bo to już było robione kilka razy wiec trzeba zakupić nowy. Pytanie czy wart kupić ten nowy taki jak zakładają w motopompach po remoncie ? (m.in p. Wyszogrodzki z Nieborowa czy też p.Klecha z Pierzchna) Czy te tłumiki faktycznie lepiej"odbierają" spaliny i poprawiają się nieco osiągi ? Ma ktoś taki i jakieś doświadczenia z tym związane ?
strażak39
 
Posty: 1
Dołączył(a): wtorek, 12 sie 2014, 11:23




Powrót do Sport pożarniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość