Forum Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP

Przejdź do zawartości

CIT 8 OSP

CIT 8 OSP

Postprzez Meg wtorek, 6 wrz 2005, 10:43

Jeste¶my jesnostk± OSP i tym samym organizacja po¿ytku publicznego. Musimy z³o¿yæ deklaracje roczn± CIT 8. Robimy to po raz pierwszy i nie bardzo wiemy jak to zrobiæ. Czy powinnismy wykazaæ dochód 3 ty¶ z hakiem jesli i tak przeznaczony jest na cele statutowe jak wszystkie inne wydatki. Jak siê za to zabraæ. Prosze o pomoc.
Meg
 
Posty: 28
Dołączył(a): poniedziałek, 22 gru 2003, 10:53

Postprzez Straszak wtorek, 6 wrz 2005, 13:31

CIT 8 składają wszystkie OSP, niezależnie od tego czy są organizacjami pożytku publicznego czy nie.

Jeżeli OSP jest organizacją pożytku publicznego, to dodatkowo musi ogłosić, chyba, sprawozdanie finansowe w Monitorze Polskim, a to niestety trochę kosztuje, ile nie wiem, nasza OSP nie jest organizacja pożytku publicznego, dlatego nie zgłębiałem tego tematu.

W CIT 8 musisz wykazać wszystkie dochody osiągnięte przez OSP, np. składki członkowskie dochody z imprez , darowizny, słowem wszystko.

Jeżeli cały dochód przeznaczasz na działalność statutową, wypełniasz załącznik CIT 8_O, w którym wpisujesz dochody podlegające odliczeniu od podstawy opodatkowania.

Z podatku nie są zwolnione dochody (trzeba zapłacić podatek) od handlu alkoholem, nawet piwem, handlu przedmiotami elektronicznymi, handlu wyrobami jubilerskimi.

Zeznanie CIT 8 składa się do końca marca, za rok poprzedni, w twoim przypadku jest już po terminie i prawdopodobnie będziesz musiał złożyć wyjaśnienie dlaczego deklaracje składasz po terminie, w moim przypadku tak było.

Do zeznania podatkowego dodatkowo dołączasz protokół walnego zebrania sprawozdawczego, uchwałę tegoż zebrania, informacje dodatkowa na temat osiągniętych dochodów i wydatków, sprawozdanie finansowe.

Od tego roku, nie trzeba składać miesięcznych deklaracji CIT2, jeżeli nie prowadzisz działalności gospodarczej i cały dochód przeznaczasz na działalność statutową , nie mniej jednak musisz prowadzić ewidencję wpływów i wydatków, nawet w zwykłym zeszycie.


Jak masz inne pytania, pytaj postaram się odpowiedzieć.
Straszak
 
Posty: 110
Dołączył(a): wtorek, 23 mar 2004, 17:50
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Postprzez Meg środa, 7 wrz 2005, 07:25

dziêkuje za pomoc STRASZAK.
Sprawa z ty CIT8 wyglada tak ze mamy ty³y w przeciagu 4 lat. tzn nie z³o¿ylismy zeznania CIT8 za lata 2001 2002 2003 2004. Takie z nas siroty. Czy teraz wystarczy ze nadrobimy te zaleg³o¶ci, czy czekaja nas konsekwencje finansowe ze strony US.

Jest jeszcze jedna sprawa. Otó¿ Kó³ko Rolnicze przekaza³o nam Uchwa³a Walnego Zebrania swój maj±tek. Ten maj±tek ( budynki grunty) chcemy wydzier¿awic komu¶ pod dzia³alno¶c gospodarcz±. I jak siê teraz mamy rozliczaæ?. Czy ten niewielki przychód z owej dzia³alno¶ci gospodarczej tez mo¿emy wliczyæ w przychód przeznaczony na cele statutowe i nie p³acic od niego podatku, czy nie mo¿na w ten sposób. Czy istnieje jakis wykaz okreslaj±cy jakie dzia³ania zaliczaj± siê do celów ststutowych a jakie nie.
BÊDÊ BARDZO WDZIÊCZNY ZA KA¯DE WSKAZÓWKI.
POZDRAWIAM
Meg
 
Posty: 28
Dołączył(a): poniedziałek, 22 gru 2003, 10:53

Postprzez Straszak środa, 7 wrz 2005, 23:45

To co wiem, to Tobie podpowiem.

Oświadczenia złożyć powinieneś (chowanie głowy w piasek, nic nie pomoże) , za wszystkie lata.
Czy czekają Was konsekwencje finansowe ze strony US, nie wiem? sadzę ze będzie to zależało od urzędnika, który dokonuje rozliczenia.
Powiem tak, w mojej gminie trzy jednostki nie składały zeznań podatkowych przez trzy lata, pomimo tego, ze corocznie im o tym przypominałem, no i w tym roku dostali wezwanie do US w celu wyjaśnienia.
Tam dowiedzieli się , że maja złożyć zaległe zeznania i nie będą wyciągane żadne konsekwencje.

Radzę bezpośrednio udać się do podległego US i porozmawiać z urzędnikiem zajmującym się rozliczeniami CIT, powiedzieć, że wszystkie dochody przeznaczacie na działalność statutową (jeżeli je przeznaczacie), że w Waszej OSP nie ma nikogo kto się zna na rozliczaniu deklaracji podatkowych (jeżeli tak jest), że powierzenie rozliczenia biuru podatkowemu przekracza Wasze możliwości finansowe ( a to całkiem prawdopodobne, bo chcą wyrwać horrendalną kasę, też próbowałem im to zlecić), że w następnych latach dołożycie większej staranności w wypełnianiu dokumentów finansowych.

Zapytajcie się też o sprawę dzierżawy majątku, który otrzymaliście, czy możecie go wydzierżawić, czy nie (osobiście sadzę , że tak, przecież każdy ze swoją własnością może zrobić co chce, ale co na to prawo ...?).
Zapytajcie , czy musicie płacić podatek, jeżeli dochody z dzierżawy przeznaczycie na cele statutowe.
Zapytajcie też , czy musicie mieć zgłoszoną działalność gospodarczą (jeżeli jej nie prowadzicie i nie macie zgłoszonej), aby móc wydzierżawić swój majątek.
Na te pytania nie znam odpowiedzi, nasza OSP nie prowadzi działalności gospodarczej i nie zgłębiałem tematu.

Czy istnieje jakis wykaz okreslający jakie działania zaliczają się do celów ststutowych a jakie nie.


Niestety, ale takiego wykazu nie ma. Macie swój statut, statut każdej OSP może być różny i to w statucie macie zapisane, co jest Waszą działalnością.

Jak się czegoś dowiesz od urzędnika US, daj znać na forum, innym też te wskazówki mogą się przydać.

Jak będziesz miał problemy z wypełnianiem samej deklaracji, daj znać, przygotuje wzór i podeślę Tobie.

Możesz też pytać o inne sprawy, jak będę wiedział, odpowiem.
Straszak
 
Posty: 110
Dołączył(a): wtorek, 23 mar 2004, 17:50
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Postprzez Meg czwartek, 8 wrz 2005, 07:45

Dzieki za informacje s± dla nas baaardzo pomocne bo jeste¶my zieloni w tej materii.

W US powiedziano mi ze do CIT-8 powinienem pod³±czyæ rachunek Wyników i Bilans na podstawie którego sporzadzimy ten CIT 8. Sa moze jakies gotowe druki. Móg³bym prosic o jakies namiary na formularz tego.
z góry dziêkuje.

Gdybys móg podes³aæ jednak ten wzór jak wype³niæ deklaracje by³bym wdziêczny bo pierwszy raz to bedziemy robiæ i szczerze to nie wiemy jak.
Meg
 
Posty: 28
Dołączył(a): poniedziałek, 22 gru 2003, 10:53

Postprzez Straszak czwartek, 8 wrz 2005, 14:29

Jaki bilans i jaki rachunek wyników, kto za to zapłaci, może jeszcze opinia biegłego rewidenta, przy dochodach jakie osiągasz?.

Nam też tak mówili, po powtórnej rozmowie okazało sie , że wystarczy tylko informacja dodatkowa na temat osiągniętych dochodów i wydatków oraz sprawozdanie finansowe, takie jak corocznie przedstawiasz na zebraniu sprawozdawczym.
Ja dodatkowo wpisuję w sprawozdaniu co otrzymałem z Urzędu Gminy, ale z tego się nie rozliczam. Oczywiście po uzgodnieniu z urzędnikiem US.

Podaj adres e_mail, na który mam wysłać Tobie wzory wypełnionych zeznań, dołączę też wzór informacji dodatkowej i przykładowy wzór mojego sprawozdania finansowego.

Do zeznania dołącz też, jak napisałem wcześniej, uchwałę i protokół walnego zebrania.

Pozdrawiam.
Straszak
 
Posty: 110
Dołączył(a): wtorek, 23 mar 2004, 17:50
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Postprzez Meg czwartek, 8 wrz 2005, 14:34

dzieki za pomoc bo nie wiemy co robiæ

d.kaluza@wp.pl
Meg
 
Posty: 28
Dołączył(a): poniedziałek, 22 gru 2003, 10:53

Postprzez krzysztof siwek wtorek, 13 wrz 2005, 08:16

Jeśli już rozmawiamy o sprawozdaniach opowiem Wam historyjkę z naszej jednostki. CIT-8 zlożylismy pod koniec terminu. Na styk. Nie mamy fachowca od finansów, więc CIT poszedł z błędem. Został też złożony na formularzu CIT 8 - wersja 17 a trzeba było na CIT 8 - wersja 18. Dostaliśmy wezwanie z US do wysłania nowego sprawozdania i wyjaśnienia na temat błędów. Po tym wszystkim zabrałem nasze sprawozdanie finansowe, pojechałem do Urzedu Skarbowego, znalazłem Panią od stowarzyszeń i wyszedłem z pokoju dopiero jak mi wypełniła dokumenty. Teraz wiedziałem, że jest OK.
krzysztof siwek
 
Posty: 120
Dołączył(a): poniedziałek, 11 paź 2004, 18:38

Postprzez Tomasz Poręba czwartek, 22 wrz 2005, 13:29

krzysztof siwek napisał(a):Jeśli już rozmawiamy o sprawozdaniach opowiem Wam historyjkę z naszej jednostki. CIT-8 zlożylismy pod koniec terminu. Na styk. Nie mamy fachowca od finansów, więc CIT poszedł z błędem. Został też złożony na formularzu CIT 8 - wersja 17 a trzeba było na CIT 8 - wersja 18. Dostaliśmy wezwanie z US do wysłania nowego sprawozdania i wyjaśnienia na temat błędów. Po tym wszystkim zabrałem nasze sprawozdanie finansowe, pojechałem do Urzedu Skarbowego, znalazłem Panią od stowarzyszeń i wyszedłem z pokoju dopiero jak mi wypełniła dokumenty. Teraz wiedziałem, że jest OK.


Wszystkim którzy sporządzają BILANS OSP polecam link:

http://www.forum.gazetapodatkowa.pl/o.php?id=11877
Szamot
Tomasz Poręba
 
Posty: 124
Dołączył(a): czwartek, 20 lis 2003, 16:10

Re: CIT 8 OSP

Postprzez osiris3 piątek, 21 lut 2014, 12:21

Witam

Możecie przypomnieć jakie dokumenty oprócz CIT-8 i CIT-8/0 składamy w Urzędzie Skarbowym ?

Na pewno jest tam informacja dodatkowa, bilans, oświadczenie, że jednostki OSP zwolnione są z podatków i składek ZUS.

Co więcej ?
osiris3
 
Posty: 3
Dołączył(a): piątek, 21 lut 2014, 12:17

Re: CIT 8 OSP

Postprzez marcin_op piątek, 21 lut 2014, 12:29

Ja od kilku lat sam wypełniam CIT-8 i CIT-8/O w urzędzie skarbowym zostawiam tylko deklaracje CIT i rachunek wyników i bilans, żadnych innych dokumentów i jeszcze nigdy nie miałem wezwania do urzędu.
marcin_op
 
Posty: 484
Dołączył(a): czwartek, 7 lut 2008, 22:34

Re: CIT 8 OSP

Postprzez osiris3 piątek, 21 lut 2014, 12:31

a sprawozdania finansowego nie zostawiamy ?
osiris3
 
Posty: 3
Dołączył(a): piątek, 21 lut 2014, 12:17




Powrót do Porady prawne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość